Seniorzy też dbają o wygląd

Badania wskazują, że rynek kosmetyczny w Polsce stale rośnie, ale i zmienia się. Dotychczas rynek kosmetyczny zdominowany był ciągle przez młodych, jednak coraz częściej miejsce młodych zajmują seniorzy, którzy otwarci na nowości chcą w pełni korzystać z życia. Współcześni seniorzy chcą być aktywni, dbają o swój wygląd i samopoczucie. Z tego też powodu gabinety kosmetyczne przygotowują się na przyjęcie starszych osób, próbując sprostać ich wymaganiom.  Ostatnie lata promowania zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej spowodowały, że ludzie bardziej dbają o zdrowie, wygląd, a co za tym idzie, dłużej żyją, są dłużej aktywni zawodowo. Wszystko to sprawia, że chcą dłużej utrzymać ładny, młody wygląd. Kult młodości i piękna oraz wzrost zamożności sprawia, że Polacy coraz częściej korzystają z zabiegów pielęgnacyjnych, odmładzających i upiększających. Również sytuacja demograficzna sprawia, że seniorzy staną się grupą konsumentów , którzy coraz śmielej sięgać będzie po zabiegi kosmetyczne. Jak można się domyślić, stanowią oni grupę klientów, która bardzo szybko rośnie, a na dodatek - jak pokazują badania - jest o wiele bardziej lojalną niż osoby młode. Dlatego, aby  wygrać walkę o tego właśnie specyficznego klienta, należy jak najszybciej dostosować do ich potrzeb swoją ofertę. Promocja potencjału drzemiącego w seniorach i zwalczanie dyskryminacji osób starszych na rynku pracy sprawia, że aktywni seniorzy na pewno zabiegać będą o ładny, zdrowy wygląd, co stawia ogromne wyzwanie przed kosmetologami oraz specjalistami z dziedziny medycyny estetycznej. Seniorzy są coraz bardziej świadomi siebie i swojego ciała, co niesie za sobą zwiększającą się liczbę kobiet (i czasami mężczyzn) korzystających z usług gabinetów kosmetycznych, odnowy biologicznej, masaży. Przybywa kobiet po sześćdziesiątce, dlatego segment ten staje się coraz bardziej atrakcyjny dla biznesu kosmetycznego. Wiele salonów kosmetycznych odkryło już rosnący trend w tym zakresie, dlatego kierują też swoją ofertę właśnie dla tej grupy wiekowej - stosują tzw. personalizację w branży kosmetycznej, czyli dostosowywanie masowo oferowanych produktów lub usług do indywidualnych potrzeb nabywców. Ostatnio publikowane raporty demograficzne wskazują, że społeczeństwo starzeje się , dlatego też oferta produktów i usług dla seniorów staje się koniecznością. 

07-06-2016
www.ikosmetyczka.pl

Chcesz otrzymywać informacje o promocjach w salonach kosmetycznych w Twoim mieście?

Zostaw nam swój adres e-mail!

Zamknij